New York City, "The Big Apple" - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu New York City, "The Big Apple" - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu

New York City, "The Big Apple"

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela en Johan

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Hello Folks,

Vanuit The Big Apple kunnen we na 3 dagen zeggen dat we een beetje geland zijn.. De eerste dagen hadden we last van een welbekende jetlag..

Hier een korte terugblik op onze dagen en belevenissen tot nu toe.
Nadat we zondag door Jos en Marleen zijn uitgezwaaid op Brussel en door de gate heen zijn dringt het tot ons door.. Vakantie! Wat opvallend is, is dat de controles deze keer een stuk minder streng zijn.. Er vinden geen uitgebreide fouilleer handelingen plaats en ook de schoenen mogen aangehouden worden.. althans bij ons ;-)
Na een vliegtijd van ongeveer 8 uur zien we vanuit de lucht het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York opdoemen.. We zijn er!!
Na door de controle gekomen te zijn, staat ons een eerste uitdaging te wachten. Hoe komen we naar ons hotel? We hebben een hotel buiten New York en er zou een busverbinding moeten zijn.. maar niemand weet ons duidelijk te vertellen hoe deze verbinding loopt. Nadat we bijna besluiten een yellow cap in te stappen worden we aangesproken door een hele vriendelijke mevrouw van het openbaar vervoer en deze is zo aardig om ons hotel te bellen en zo komen we er dan toch nog achter hoe we onze reis per bus kunnen vervolgen..
Eenmaal in de bus, in het drukke verkeer van Amerika voelt het als een feest van herkenning.. Grote auto's, de typische Amerikaanse huizen en de diversiteit aan mensen en hun Amerikaanse accent. Eenmaal bij het hotel zijn we zo moe en willen maar 1 ding, slapen.. Dit doen we dan ook.
De volgende ochtend vroeg op. Om 08.00 uur zitten we in de bus richting New York. We kopen een metro ticket voor 3 dagen. Eenmaal aangekomen in Manhattan voelt het echt alsof we beland zijn in een andere wereld. Wat een drukte aan alles wat je maar kunt voorstellen.. En alles is natuurlijk weer Bigger dan Big. Mensen krioelen in alle nationaliteiten door de city that never sleeps. Wij doen vandaag een aantal mooie hoogtepunten aan. We zien het Vrijheidsbeeld, bezoeken Ground Zero, het World Trade centrum. Dit maakt behoorlijk veel indruk. Nog steeds zijn ze hier bezig met de opbouw en de monumenten waar de Twin Towers stonden zijn erg indrukwekkend. Gezien de verdrietige vliegtuigramp recent doet het ons allebei best veel. Wat ook heel bijzonder is, is dat in het hele rampgebied, 1 boom onbeschadigd is gebleven en nog steeds mooi in bloei staat. Deze staat als symbool voor leven.. We bezoeken diverse traditionele wijken: Chinatown, little Italy. We maken een stop bij Donut Planet.. Waar de lekkerste donuts van New York worden gemaakt aldus de kenners..Een enorme variatie met alle kleuren en smaken die je maar kunt bedenken. En Amerika zou Amerika niet zijn om gelijk de hele boel te pimpen in donutstijl. Na een lange dag vol indrukken, voldaan terug naar het hotel.
Vandaag en gisteren hebben we ook weer volop genoten van New York. Moe maar voldaan door alle indrukken.. We hebben o.a. de wijk Soho bezocht, hebben met een kabelbaan de overtocht naar Roosevelt Island gemaakt om op geweldige hoogte de skyline te zijn. Gek zo zonder skikleding en sneeuw..
We hebben met de welbekende Staten Island Ferry een tocht gemaakt en natuurlijk mocht de Empire State Building niet ontbreken. We wandelen over de Brooklyn Bridge en bezoeken de wijken Harlem en Brooklyn. Wat een andere sfeer en rust in vergelijking met het drukke New York. In New York lopen we over de High Line en zien vanuit grote hoogte de mooie blokken straten en wolkenkrabbers. Dit was vroeger een spoorbaan maar nu is er een park op hoogte op aangelegd. Dit grenst aan de Chelsa Market waar we kunnen genieten van allerlei soorten voedsel en kunst. We eten een sandwich bij Katz's delicatessen, deze hebben hun sandwiches al aan diverse Amerikaanse presidenten en beroemdheden geserveerd. Wij nemen natuurlijk ook een wereldberoemde Pastramisandwich. Ook is het restaurant bekend om een pikante scene in de film When Harry met Sally. Uiteraard mag ook een bezoek aan Broadway en Times Square niet ontbreken. In Central Park is het genieten van het groen samen met alle actieve sportfanaten om ons heen. Ook was er tussendoor zo en nu dan nog even een mogelijkheid om de H&M in te duiken. Waar in sommige filialen live gedraaid wordt door een dj. Ook nog even de M&M winkel in en naar Macy's.. het grootste warenhuis van de wereld. Een hele onderneming om hier doelgericht inkopen te doen.. Johan had het na 5 minuten wel gezien.. Ja we kunnen wel blijven vertellen.. maar dit doen we niet. Want we gaan nu de de planning voor morgen doornemen. Morgen wacht ons de reis terug naar het vliegveld.. Nee.. we komen nog lang niet naar huis.. maar we gaan hier onze huurauto ophalen. En waarheen de reis dan gaat.. daarover morgen meer..

Voor nu Cheers en heel veel liefs vanuit New York, van ons.

• 31 Juli 2014 - 07:27

Esther:

Goedemorgen (voorlopig nog niet voor jullie),

Jeetje wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg! Alle highlights van New York hebben jullie wel gehad, mooi hoor! Zo aan de foto's te zien hebben jullie er goed weer bij ook, dat is ook fijn. Hartstikke leuk, maar ook wel vermoeiend zeg! Vandaag gaan jullie alweer verder reizen, druk programma natuurlijk ;-)
    Een hele goede reis maar weer, geniet en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!
    Liefs,
    Esther

• 31 Juli 2014 - 07:57

Marianne:

Het klinkt allemaal super gaaf! Ik wil ook :)
    Veel plezier!
    XX

• 31 Juli 2014 - 08:13

Marcel Hoogesteger:

Hey klinkt allemaal super en vet zeg

Blij ook wat van jullie te horen Door al dat gezeur met die vliegtuigen van de laatste tijd
    Het klinkt allemaal heel vet wat jullie al gezien en gedaan hebben maar ook vermoeiend maar dat zal het ook zeker waard zijn als zo lees :)

Geniet ervan en leuk om binnenkort weer wat te lezen van jullie storry of Amerika

Liefs xxx

• 31 Juli 2014 - 08:42

Anja:

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen en........... ik weet jullie vervolg van de reis........ geniet ervan!

• 31 Juli 2014 - 09:02

Ineke Harthoorn:

Wat leuk om te lezen... en wat hebben jullie al veel gedaan in drie dagen!

Veel plezier, geniet ervan!

• 31 Juli 2014 - 09:49

Mathilde:

Door jullie vakantieverhalen krijg ik ook altijd zin om weg te gaan. Heel veel plezier en wat hebben jullie al veel gezien!

• 31 Juli 2014 - 10:08

Lia:

Fijn om wat te horen. Ziet er uit dat jullie het al heel druk hebben gehad en dat jullie er van genieten.
    Fijne reis verder.
    XXX Tantie

• 31 Juli 2014 - 10:41

Natasja:

Ooooohhhh ik ben zooooo jaloers!!!! Maar dat snap je vast. Ik zit constant van "Ooh wow! oohhhhh!!!" Je zijn toch niet vergeten om een musical te gaan bekijken he, dat kun je niet overslaan als je daar dan toch bent!!

Je zou me een hééél groot plezier doen als ik na jullie vakantie een keer alle Amerika foto's mag komen bekijken!! Ook die van de vorige Amerika reis....

Heel veel plezier verder en de groetjes.

• 31 Juli 2014 - 12:59

Suk Chang:

Hello Stars!

Wat indrukkendwekkend zeg!"the Bigger the Best". Of " Save the best for last". Ik hoop ook dat jullie nog verder samen genieten sowieso van This Big adventure!! One Apple a day, keeps the doctor away, zorg goed voor jullie zelf! Groetjes!xxx

• 31 Juli 2014 - 15:31

Cees Koeijvoets:

Als ik naar dit verslag en de foto's kijk dan beleef ik New York opnieuw en wat hebben jullie erg veel gezien.
    Dit vergeten jullie nooit meer en geniet verder van alles.

Groetjes oom Cees.

• 31 Juli 2014 - 15:59

Henk En Marian:

Zil lees zijn jullie lekker aan het genieten van alle bezienswaardigheden daar! Leuk om allemaal te lezen.
    Groetjes en geniet er van Marian en Henk

• 31 Juli 2014 - 22:05

Erik:

Bekende beelden...van tv of uit een film. Leuk om eens in het echt te zien denk ik.
    Een donut met, dat verwacht ik tenminste in het xxl Amerika, een halve liter koffie in een beker.
    Veel plezier verder!

• 03 Augustus 2014 - 18:38

Jan En Greet:

Ha reizigers, wat een belevenissen al zeg in die paar dagen, leuk om op de hoogte te blijven. Nog heel veel plezier en lekker genieten saampjes. liefs Jan en Greet.