From Lancaster, Philadelphia to Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu From Lancaster, Philadelphia to Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu

From Lancaster, Philadelphia to Washington

Door: Angela en Johan

Blijf op de hoogte en volg Angela en Johan

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag al weer een aantal dagen na ons vorige verslag. De tijd vliegt.. er is zoveel moois te zien en te beleven dat de dagen zo vol zijn, daardoor schiet de verslaglegging er soms bij in.
Inmiddels al aangekomen in Washington maar eerst even terug naar Lancaster. Onze rijdag ging vlotter dan verwacht dus in de middag hadden we alle tijd om in down-town rond te kijken. Hier leven nog veel Amish mensen volgens hun religieuze tradities. De mensen dragen universele sobere kleding en maken zo weinig mogelijk gebruik van de moderne technologie. Zo rijden sommige nog rond in traditionele koetsjes en rijtuigen. We zagen ook nog een Amish echtpaar bezig op t land met paard, wagen en handgrasmaaier. Ook zagen we kinderen spelen en een museum waarin vertelt wordt over hun manier van leven. We hebben als afsluiting nog in een Amish restaurant gegeten. Wat erg opvallend was, is dat de mensen erg gesloten zijn en niet snel contact willen maken. Ook hebben we nog rondgereden door de country site met de grote boerderijen, dit was erg mooi.Tussendoor nog een pitstop op een truckstop. Johan moest het natuurlijk even goed bekieken allemaal. Gisteren nog even in Lancaster zelf gekeken. Hier staat o.a. het oudste theater van Amerika. Fulton Opera House en Theatre. Daarna doorgereden naar Philadelphia. Wat een drukte.. ons hotel bleek midden in het centrum te zitten. En er zat geen parkeergarage bij het hotel. Na veel ommetjes en t nodige zoekwerk vonden we dan toch een plekje voor een overnight stay. Nadat we ingecheckt waren in het hotel, zijn we via de Reading Terminal Market op zoek gegaan naar een welbekende Philly Steak. Daarna nog een avondwandeling gemaakt door het historial park. Vervolgens via Chinatown terug en heerlijk geslapen. Vanochtend vroeg uit de veren, de auto opgehaald en daarna door naar Washington. Om 12.00 uur stonden we down town. Via de metro zijn we de stad ingegaan en hebben hier het witte huis gezien. Toen we er een tijdje stonden werden we letterlijk weggestuurd en kwam in hele korte tijd van alle kanten overal bewaking en politie en zelfs scherpschutters op het dak. Het bleek dat Obama terug kwam naar het witte huis. Helaas konden we hem zelf niet spotten maar het hele gebeuren erom heen maakte ook behoorlijk indruk. We hebben ook nog een rondje gelopen langs andere bezienswaardigheden zoals U.S. Capitol, American History Museum, the National Gallery of Art en Washington Monument. Vrijwel all Museums zijn gratis toegankelijk. In de Art Gallery zagen we nog werk van Rembrandt, Vermeer en een echte Da Vinci. Johan werd nog uitgenodigd op de koffie bij Barak ;-)
Net even een hapje gegeten en wat boodschappen gedaan.. De klok geeft hier nu bijna 22.50 uur aan. Tijd om ons bedje te gaan opzoeken. Eerst nog even genieten van een slaapmutsje.. cheers
groetjes vanuit DC

• 07 Augustus 2014 - 10:11

Lia:

Wederom een leuk verslag. Ik heb het gevoel dat jullie alles uit de dag halen, knap hoor.
    Johan, zei Barak nog wat terug? En Michelle nog een kus gegeven?
    Moet wel apart zijn geweest om die Amish van zo dichtbij te zien en wat een moderne glijbaan in de tuin!.

Veel reisplezier verder.

Lia en Cor

• 07 Augustus 2014 - 10:57

Martin:

Het klinkt geweldig wat jullie meemaken. Geniet er maar lekker van.
    Hartelijke groet,
    Martin

• 07 Augustus 2014 - 14:26

Marianne:

Hi Hi!

Wat een avonturen. Leuk hoor! Wij zijn inmiddels bijna een week terug van vakantie. De maand is omgevlogen! Nu weer ah werk :(.

Dus ik zou zeggen, geniet er met volle teugen van!! Voor je het zit je weer thuis!

Enjoy!!

Van de Meijers-tjes

• 07 Augustus 2014 - 21:53

Natasja:

Superleuk om te lezen weer! Willian en Emma niet tegen het lijf gelopen toevallig? Die zitten daar ook!

Groetjes!

• 08 Augustus 2014 - 09:02

Marlies,Hajo En Vera :

Hey friends,

Op tv bij 3 op reis wel gehoord en gezien van de Amish gemeenschap, lijkt me bijzonder als je dit van dichtbij meemaakt.
    Door jullie uitgebreide verslag genieten wij met jullie mee.
    Nog een fijne tijd in Amerika, live life to the max!

Dikke kus van Marlies, Hajo en Vera

• 08 Augustus 2014 - 16:04

Jan En Greet:

Weer genoten van jullie belevenissen, jullie genieten volop leuk hoor. ga zo door met genieten van alles wat je ziet en beleefd.
    lieve groetjes van ons.

• 08 Augustus 2014 - 20:11

Suk Chang:

Hello Stars,

Keeping up the good way! Life is one box of choclates , you never know what you can get.
    These little sercets are wonderful in your heart, but remember the good ones!
    Lot's of air kisses, Suk Chang

• 11 Augustus 2014 - 16:23

Cees Koeijvoets:

Ik had niet zo heel veel tijd vandaar mijn late reactie op de waterval en Washington DC.
    Die watervallen moet een hele indrukwekkende gebeurtenis geweest zijn.
    Washington heb ik ook gezien toen het Nederlands elftal daar speelde met de WK.
    Het witte huis en Capitol Hill (ook van binnen) waren geweldig.
    Wij hebben toen ook twee musea bezocht en zijn ook nog naar Arlington geweest daar waar Kennedy begraven is.
    Het is er allemaal heel schoon en erg ruim.
    In mijn gedachten zie en beleef ik het met jullie mee.
    Geniet ervan.

Oom Cees.