Op weg naar de Roanoke Star - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu Op weg naar de Roanoke Star - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Angela en Johan - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Roanoke Star

Blijf op de hoogte en volg Angela en Johan

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Roanoke

Hallo vanuit Virginia,
Inmiddels al bijna 2 weken in de States en wat vliegt de tijd.. We genieten enorm van alles wat we zien en meemaken.
In het vorige verslag lazen jullie over onze belevenissen in Washington DC. Hier hadden we 2 overnachtingen De 2e dag zijn we met de metro terug D.C. ingegaan. Waar we vervolgens US Capitol bezocht hebben.. Vanuit daar ieder een eigen weg.. Johan een rondje hardlopen rondom the white house en Angela kunst bekijken in the National Gallery of Art. Hier hangt veel Nederlandse kunst van o.a. Rembrandt, van Gogh maar ook een echte da Vinci. Hierna elkaar weer ontmoet en samen nog een kijkje genomen in het Air en Space Museum, ome Leo zou hier zijn ogen uitkijken.. Daarna terug naar de metro en eenmaal terug met de auto Mexicaans wezen eten. We proberen hier het fastfood zoveel mogelijk te vermijden en tot nu toe lukt dit aardig mede door de tips van de locals hier.
Gisteren met de auto nog een klein stukje sightseeing door DC waar we langs de bekende Memorials rijden. Vooral de grote stenen rots van Martin Luther King Jr is erg imposant en maakt veel indruk. Weinig drukte onderweg.. net voordat we de stad uit willen rijden.. komt w.s. het hele Obama circus weer voorbij onder politie en helikopter begeleiding.. Daarna rijden we D.C uit op weg naar onze volgende bestemming Roanoke. Bekend om de Roanoke star. Deze ster is de grootste ijzeren ster die ooit is gecreëerd door een mens. Hij staat op de berg Mill Mountain en heeft Roanoke de naam Star City of the South bezorgd. Bij helder weer is hier tevens een prachtig uitzichtpunt. Maar eerst een stop in Woodstuck, bekend van het Woodstuck-festival een typisch country stadje.. Een keer per jaar is hier Garage Sale en dat is toevallig nu. Overal verkopen mensen hun spulletjes vanuit hun huis. We nemen even een kijkje en tikken nog een Antiek Amerikaans pinda schaaltje op de kop van mr Peanut.
De weg brengt ons met wat tussenstops uiteindelijk bij Roanoke. Onderweg krijgen we te maken wat regen.. maar gelukkig zitten we droog.. Nadat we in het hotel ingecheckt zijn gaan we een hapje eten. Na het eten regent het nog steeds we besluiten toch een kijkje te gaan nemen bij de Roanoke star. Eenmaal op de berg, is de ster zichtbaar maar de omgeving helaas niet. Terug naar het hotel worden we verrast door een groot hert op de weg. Wildlife spot, check!
Net ontbeten en weer in de car. Helaas regent het pijpenstelen.. maar we houden moed en gaan op zoek naar de zon. Tommie geeft voor vandaag 299 mille (bijna 5 uur aan) dus er kan een hoop gebeuren onderweg. Hierover in ons volgende verslag meer.
Bye for now..

• 12 Augustus 2014 - 11:18

Steffi:

Hoihoi!

Tussen het maken van mijn bloktoetsen door lees ik lekker jullie verhalen. Een welkome studie-ontwijkende activiteit.

Veel wildlife gespot ook, super is dat hè.

Enjoy!

Liefs Steffi

• 12 Augustus 2014 - 21:18

Jan En Greett:

ha lieve angela en johan geniet nog van alles en alvast een hele goede, fijne terug reis met heel veel mooie herinneringen in jullie rugzak en mooie foto's dat pakt niemand meer je af.

liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jan en greet.